Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Pod dlažbu použijú kameň z domácich lomov

Rekonštrukciu západnej časti námestia chce mesto stihnúť do konca novembra.

ZVOLEN. Už v týchto dňoch chce začať mesto s rekonštrukciou druhej etapy Námestia SNP. Koncom minulého týždňa sa malo dohodnúť s dodávateľom stavby na termíne, v ktorom práce odštartujú. „Rekonštrukciu by sme mali do novembra zvládnuť, ak, samozrejme, nenastanú nijaké problémy. V takom prípade nebudeme ukončenie siliť, ale ho posunieme do roku 2009,“ povedal prednosta mestského úradu Stanislav Jalakša.

Finálny termín vidí rovnako aj generálny riaditeľ firmy Eurovia cesty Juraj Dančišín. „Závisí od toho, kedy začneme. Nie je to zložitá rekonštrukcia, do novembra by sme mali skončiť.“

SkryťVypnúť reklamu

Eurovia cesty prebrali štafetu po firme Doprastav, ktorá rekonštruovala východnú časť námestia. Robili námestia aj v niektorých iných slovenských mestách. „Dlho trvalo, kým vo Zvolene vyriešili otázku dlažby. Výberové konanie na dodávateľa stavby sme vyhrali pred tromi rokmi. Vtedy sme si mysleli, že sa hneď pustíme do práce a za rok to budeme mať za sebou. V žiadnom meste sa nediskutovalo v takom rozsahu o tom, aký kameň sa na dlažbu použije. Dnes je už rozhodnuté, teraz to pôjde rýchlo,“ doplnil Dančišín.

Druhú etapu rekonštrukcie námestia oddialil reklamačný proces na dlažbu použitú v prvej časti námestia. Tá sa po niekoľkých mesiacoch začala rozpadať. Mestskí poslanci sa napokon rozhodli pôvodnú dlažbu vymeniť za prírodný kameň. Ten chcú použiť aj na zvyšok námestia.
Na podklad pod dlažbu použije firma kamenistý podklad z domácich lomov. V regióne prevádzkuje tri lomy; vo Zvolene v Sekierskej doline, vo Vígľaši a Hanišberg pri Krupine na lazoch Široké Lúky. Kamenivá v týchto lomoch sú tvrdé a sú vhodné pri výstavbe ciest.

SkryťVypnúť reklamu

„Na podklad pod dlažbu použijeme zrecyklované časti toho, čo na námestí je, zvyšok, ak budeme potrebovať, budeme čerpať z týchto lomov. Dovoz kameňa z iných lomov by prácu predražil,“ skonštatoval riaditeľ zvolenského závodu firmy Eurovia cesty Tibor Fuchs.
Priemerný objem ťažby je v každom lome individuálny. „Sekier sa na ťažbu viac-menej ešte len pripravuje, spotreba v ňom nie je zatiaľ veľká. Podobne je na tom lom vo Vígľaši. Najviac kameniva vozíme z Hanišbergu pri Krupine, v ňom je ťažba najsilnejšia. Približne je to 150-tisíc ton, čo tiež nie je veľa. Tento región nemá momentálne absorbčnú kapacitu na tri lomy,“ ozrejmil Dančišín. Firma vlastní na Slovensku jedenásť kameňolomov, v nich ťaží 400- až 600-tisíc ton ročne. Tieto lomy majú pri súčasnom objeme ťažby minimálnu životnosť zhruba dvadsať rokov.

Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 607
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 024
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 294
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 807
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 428
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 884
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 575
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  4. Ľubomír Maretta: Riadenie
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 83 207
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 005
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 252
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 831
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 669
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 313
  7. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 303
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 078
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Vo Zvolene menia potrubia, paru nahradí horúca voda.

Menia kilometre rozvodov, nevylučujú ďalšie odstávky.


36m

Spolupráca štátu s UNIPHARMOU sa osvedčila a počas pandémie ukázala ako spoľahlivá. Napriek tomu zákonodarcovia uvažujú o zmene, nad ktorou visí množstvo otáznikov, vládnu pochybnosti.


2 h
Križovatka pod zámkom v 80. rokoch 20. storočia.

Križovatka možno bude kruhová.


TASR 12 h
Na Ulici D. Štúra.

Ulica patrila k najpoškodenejším.


TASR 13 h

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  4. Ľubomír Maretta: Riadenie
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 83 207
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 005
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 252
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 831
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 669
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 313
  7. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 303
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 078
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu