ZVOLEN. Kancelária prvého kontaktu na daňovom úrade v takej podobe, akú ju poznajú daňovníci z minulých rokov, nefunguje. Nahradila ju podateľňa s malým otvorom na dverách, ktorá pri súčasnom trende takzvaných klientských centier na úradoch pôsobí ako prežitok. „Miestnosť prvého kontaktu sme zatvorili pre stavebné práce, odstraňujeme dôsledky havárie na kanalizácii,“ zdôvodnila riaditeľka úradu Helena Bullová. „Prepadli sa kameninové rúry a odpad z celej kanalizácie sa vyplavoval von. Stavbári museli rozkopať sociálne zariadenia a vestibul, aby odkryli starú kanalizáciu, ktorá bola v hĺbke asi tri a pol metra. Rozkopaním kanalizácie vznikli niekoľkometrové jamy. Havária však chod úradu neovplyvnila, iba ak v tom, že daňovníci chodia dovnútra iným vchodom, no ten je riadne označený.“
Vznik kancelárie prvého kontaktu pred zhruba piatimi rokmi klienti ocenili, jej pracovníčky pomohli aj pri vyplňovaní daňových formulárov. Cez otvor na dverách podateľne takýto kontakt nie je možný. „Podateľňa slúži na to, aby pracovník prezval tlačivo a potvrdil jeho prijatie. Na konzultácie je vyčlenené oddelenie styku s verejnosťou a samostatná pracovníčka Eva Valalíková, ktorá poskytuje služby pre verejnosť spolu s Martou Julényovou vedúcou tohto oddelenia. Bez problémov daňovníkom denne poradia,“ povedala riaditeľka. „Aj v takýchto podmienkach vychádzame ľuďom v ústrety. Keď bol termín na podanie daňového k dani z motorových vozidiel, otvorili sme ďalšiu kanceláriu, priložili sme stôl a v provizórnych podmienkach sme preberali daňové priznania na dvoch miestach, hoci inokedy to robíme na jednom. Akonáhle skončíme so stavebnými prácami, vestibul dáme do pôvodného stavu spolu s miestnosťou prvého kontaktu.“
Riaditeľka predpokladá, že do konca februára rekonštrukciu ukončia. Prepadliny už stavebná firma zasypala, v týchto dňoch finišuje s murárskymi či betonárskymi prácami. „Stavbári tu pracujú aj cez víkendy, cez týždeň niekedy ťahajú až do polnoci. Najradšej by sme to už mali za sebou, je tu špina, hluk. Činnosť sme obmedzili len raz na jedno popoludnie. Ľudia sa síce sťažovali, ale bol to nestránkový deň. Stavbári potrebovali odpojiť celý systém od prívodu vody, ale za to popoludnie potrebné práce zvládli. Verím, že v marci, keď očakávame najväčší nápor daňovníkov, už bude miestnosť prvého kontaktu znova otvorená a preberanie daňových priznaní k dani z príjmov zabezpečíme rovnako ako po iné roky.“