Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

V sobotu zvíťazila storočná lokomotíva zo Zvolena

Na starej zvolenskej stanici súťažilo po desiaty krát sedem parných lokomotív z piatich krajín. V šprintoch dominovala bratislavská Kačena, no z celkového prvenstva sa tešili domáci.

ZVOLEN. Jubilejného 10. ročníka sa zúčastnilo sedem oceľových tátošov poháňaných parou z Poľska, Maďarska, Českej republiky, Luxemburska a Slovenska. Mohlo ich byť ešte viac, ale prihlásená mašinka z Veľkej Británie zostala pre požiar v podmorskom tuneli za Lamanšským prielivom. Niektoré posádky si pamätajú začiatky súťaženia vo Zvolene v roku 1999 a keďže sa stali pravidelnými účastníkmi, ako napríklad moravská alebo zvolenská, prejavili svoju zdatnosť najmä v disciplínach, v ktorých sa vyžadovala zručnosť. Tak tomu bolo pri „Anglickej pošte“ alebo pri „Pomste indiánov“. Ani ony sa však nevyhli chybám. V šprintoch zase dominovali útlejšie lokomotívy, najmä populárna Kačena, ktorá sa presťahovala z vrútockého do bratislavského depa.

Skryť Vypnúť reklamu

Snahou organizátorov je, aby každý rok prišli s niečím novým. Tentoraz sa pretekári zahrali na rytierov. Ukázalo sa, že trafiť za jazdy lokomotívy balón šantiaci vo vánku (a prepichnúť ho), alebo premiestniť venček, vôbec nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Zvolenské mažoretky, ktoré spolu s hudobnými kapelami Pacipacifik a Ploštín punk oživili podujatie, s miernym strachom v srdiečku sa opäť dali symbolicky „prikuť“ ku koľajniciam, no aj túto disciplínu zvládli súťažiaci na výbornú, dievčiny zachránili pred krutým osudom, takže môžeme skonštatovať, že aj tohto roku sa preteky zaobišli bez škrabancov, za čo patrí vďaka organizátorom i disciplinovanosti divákov, ktorých sa v sobotu na starej zvolenskej stanici zišlo vari viac ako 5 000. Ich najväčší potlesk zožala samozrejme domáca, zvolenská posádka, ktorá na storočnej parnej mašinke získala prvenstvo v jubilejnom ročníku. Ocenenie im odovzdal minister dopravy Ľubomír Vážny, pod ktorého záštitou sa Nostalgia v oblakoch pary uskutočnila.

Skryť Vypnúť reklamu

Samozrejme, že lokomotívy, z ktorých niektoré si pamätajú až predminulé storočie, sa tešili veľkému záujmu malých i veľkých. A to nielen počas pretekov, ale aj na prehliadke v Rušňovom depe. Dlhý rad bol aj pred vagónom s modelmi a zážitkom pre deti bola aj jazda na miniatúrnom vláčiku.

Po celý deň sa na nástupišti svojou žlťou vynímala moderná poľská súprava Totus Tuus, ktorú vyrobili v roku 2006 v Novom Targu ako dar vďaky za pontifikát Jána Pavla II. Dĺžka súpravy je 68 m, hmotnosť 137 t a môže sa preháňať až 110 kilometrovou rýchlosťou. Má 152 sedačiek, miesta pre imobilných, kamery na snímanie trate i interiéru, LCD monitory a ďalšie technické vymoženosti pre pohodlie i prácu pasažierov.
A hoci zo stĺpov dymu, ktoré sa v sobotu vznášali nad zvolenskou nákladnou stanicou a blízkym depom, sa každému ušiel kúsok do očí či do vlasov, všetci to brali ako súčasť dobrej nálady. Kto chcel, mohol si ju ísť vylepšiť na Radvanský jarmok - vlakom, ktorý - ako inak - ťahala ako za starých čias parná lokomotíva. Nadšenci železničnej histórie si mohli prísť na svoje aj v nedeľu, keď podujatie pokračovalo prezentáciou historických koľajových vozidiel na trati zo Zvolena do Dobrej Nivy.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 603
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 762
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 854
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 243
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 506
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 016
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 845
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 204
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 8 861
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Bilancujeme: Zvolenská bežecká liga sa zastavila po štyroch podujatiach

Aký bol nedokončený piaty ročník Zvolenskej bežeckej ligy?

Štart úvodných pretekov 5. ročníka na Bakovej Jame.

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Mestský úrad je zatvorený do odvolania

Zvolenskú radnicu pre verejnosť zatvorili.

Mestský úrad vo Zvolene.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?