ZVOLEN. Zvolenčania cestujúci mestskou hromadnou dopravou sú nespokojní a požadujú zriadiť zastávky v meste. Rekonštrukcia námestia si totiž vyžiadala zmenu trás a teda aj zastávok autobusov, pričom vylúčila námestie. Autobusy, ktoré jazdili na autobusovú stanicu alebo po Štúrovej ulici na sídlisko Západ, chodili pred tým cez Kozáčekovu ulicu, kde mohli cestujúci prestúpiť na autobus napríklad na polikliniku. Teraz túto ulicu obchádzajú a prvá zastávka, na ktorej môžu v meste vystúpiť, je na Štefánikovej ulici. Problémy s tým majú hlavne starí ľudia. Rovnako je to aj s autobusmi zo sídliska Podborová. Len jedna z troch liniek má zastávku pri Finkovej kúrii, ostatné zastavujú až na Štefánikovej. Napríklad záhradkárom, ktorí sa vracajú do centra mesta s plnými taškami úrody, to nevyhovuje.
Pred viac ako dvoma týždňami prisľúbil primátor mesta Miroslav Kusein tieto problémy prerokovať v komisii dopravy a preskúmať, či sú možné zmeny za súčasných podmienok. Či spomínaná komisia už zasadala, sa nám nepodarilo kvôli čerpaniu dovoleniek kompetentných zistiť. Stanovisko nám však poskytol riaditeľ dopravného odboru SAD Zvolen Milan Chabada. „Tento stav je skutočne prechodný, no napriek tomu prehodnotíme trasy autobusov a po analýze možno dôjde k opravám,“ povedal. Podľa neho zmeny budú musieť prerokovať s mestom a dopravnou políciou. Či sa ich cestujúci dočkajú skôr ako bude dokončená rekonštrukcia námestia, neuviedol, no uistil nás, že po rekonštrukcii budú autobusové zastávky opäť priamo na námestí s jedinou zmenou. Zastávka v smere na Sekier bude mať spoločné stanovište so pôvodnou zastávkou na Západ.
Nespokojnosť cestujúcich sa dotýka aj slabej informovanosti. Za všetky sťažnosti možno spomenúť jednu, ktorú občianka mesta adresovala SAD. Píše v nej: „Denne cestujem linkou č. 14, ktorá je, najmä v ranných a neskorých popoludňajších hodinách využívaná hlavne ľuďmi v dôchodkovom veku cestujúcimi z mesta na cintoríny alebo zo Zlatého potoka na nákupy a späť. Dennodenne sa stretávam s ich panikou, keďže autobus ich vôbec nevezie „normálnou“ trasou, ani nezastane na zastávke, kde boli zvyknutí vystupovať. Vypytujú sa a dohadujú medzi sebou, kde vlastne treba vystúpiť, čím sa väčšinou stupňuje miera dezinformácií, obťažujú počas jazdy šoféra a žiadajú pomoc od neho. Pritom by stačilo aspoň na jednom liste umiestniť priamo v autobuse tieto informácie, prinajmenšom namiesto reklám, ktoré sú tam teraz.“ Podľa Milana Chabadu v umiestnení zastávok nedošlo k výrazným zmenám. Zastávky na námestí boli z grafikonu vypustené a nahradené zastávkami nasledujúcimi. „Je to daň za rekonštrukciu námestia, ale zvážime možnosť ako by sme mohli pomôcť v lepšej informovanosti,“ dodal.