Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Podarí sa ešte leteckú linku Praha – Sliač zachrániť?

Koniec leteckej linky prekvapil viacerých. Aj tých, ktorí stáli pri jej obnovení.

Pravidelnú leteckú linku na trase Praha – Sliač a späť finančne podporoval BBSK a menšími sumami mestá Zvolen a Banská Bystrica cez spoločnosť Tatra Air. Tá je momentálne v likvidácii. Do novej spoločnosti Hron Air mali záujem vstúpiť aj niektoré súkromné firmy. Predseda BBSK Milan Murgaš, ktorý pôvodne takýto model odobril, neskôr argumentoval, že BBSK nebude podporovať podnikanie súkromnej firmy.

Jeho rozhodnutie, ktoré spôsobilo zánik linky, zaskočilo aj poslanca Európskeho parlamentu a bývalého primátora Zvolena Vladimíra Maňku. O zániku linky sa dozvedel z rozhlasu. „Ešte v ten deň som požiadal predsedu BBSK Milana Murgaša, aby linku nenechal padnúť. Prisľúbil, že ak mestá Banská Bystrica a Zvolen budú mať záujem prispieť, aj samosprávny kraj je pripravený finančne pomôcť. Linku dovtedy dotovali Železiarne Podbrezová. Aj tie vyjadrili ochotu podieľať sa na spolufinancovaní linky. Znášať časť straty sú ochotné aj České aerolínie, ochotný pomôcť je aj primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor. Hovoril som s primátormi Zvolena a Sliača pánom Kuseinom a Koreňom, tiež boli ochotní situáciu riešiť. Pripravovalo sa stretnutie, na ktorom sa mali všetci kompetentní problémom zaoberať, no v hektickom závere roka sa stretnúť nestihli,“ vysvetľuje. Dodáva, že ak „nebudeme mať jasnú stratégiu, naši obyvatelia jedného dňa zistia, že sa nám svet a okolité regióny vzďaľujú. Tí, ktorí za to nesú zodpovednosť, pravdepodobne ani nepochopia, prečo zaostávame. Našťastie, vždy príde niekto, kto to tak nenechá. Len straty už nikto nenahradí," skonštatuje. „Cena a atraktívnosť regiónu leteckým spojením výrazne stúpa, a tým stúpa aj potenciál pre vytvorenie nových pracovných miest. Niekoľkokrát som sa v lietadle stretol s riaditeľom Continentalu Gerhardom Bauckem. Letel do Frankfurtu a vždy stihol za jeden deň všetko vybaviť. Keď sme pred štyrmi rokmi „lanárili“ vedenie Continentalu do Zvolena, letecká linka bola dôležitou súčasťou našej stratégie,“ podčiarkne.

Skryť Vypnúť reklamu

Orientačne chýbalo zaplniť šesť miest v každom lietadle, aby linka nebola stratová. Podľa slov Vladimíra Šeda, v minulosti člena dozornej rady Tatra Air, BBSK vykrývalo ročne straty zhruba 7 miliónov korún. „Bývalé mestské zastupiteľstvo stálo veľa úsilia, aby sme linku obnoviliu, preto ma jej zánik mrzí. Tak ako dotuje BBSK autobusovú dopravu, môže aj leteckú. Aj vedenie Continentalu si vybralo náš región vďaka excelentnému dopravnému spojeniu. Zánik linky nie je dobrou vizitkou pre súčasné vedenie Zvolena a banskobystrickej župy," povie. Aj poslanec BBSK a NR SR Jozef Mikuš si myslí, že BBSK mohol podporiť linku určitou čiastkou rovnako ako autobusovú dopravu. „Problém vidím v nedostatočnej komunikácii medzi BBSK a mestami Zvolen a Banská Bystrica. Keby BBSK znova tieto mestá oslovil, určite by sa podarilo linku zachovať. A fakt, že do novej spoločnosti Hron Air chceli vstúpiť aj súkromné firmy, mohol len pomôcť, pre BBSK a mestá mohlo byť takéto riešenie lacnejšie. Primátor Zvolena Miroslav Kusein hovorí, "máme záujem na zachovaní linky. Verím, že sa ešte nejaké kroky v tomto smere urobia a že linka bude naďalej fungovať.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Kelemen vyrovnáva na 2:2 vo vlastnom oslabení.

V nájazdoch sa presadili Nuutinen a Mikúš.

12 h
Sídlo Kronospanu vo Zvolene.

Nová výroba drevovláknitých dosiek má poskytnúť 130 nových pracovných miest.

20 h
Ilustračné foto.

Čísla už zverejnila aj Krupina a Hriňová.

23. jan
Ilustračné foto.

Účasť je oveľa nižšia, ako mesto očakávalo.

23. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

12 h

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

23. jan

Pozitivita je zatiaľ nízka.

23. jan

Na Kysuciach pokračuje celoplošné testovanie.

23. jan

Už ste čítali?