Ochranu pred nebezpečnými výrobkami a službami, ktoré môžu spôsobiť ohrozenie zdravia a života a ohrozenie ekonomických záujmov spotrebiteľa, má zabezpečiť zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý schválil parlament. Zákon okrem iného zakotvuje zákaz šikanovania spotrebiteľa, ktorý je v niektorých prípadoch zdanlivo pod tlakom predávajúceho a toto postavenie môže byť zneužité. Bližšie sú v návrhu zákona charakterizované aj dobré mravy pri predaji. Zákon upravuje aj zákaz klamania spotrebiteľa. Definuje, ktorými spôsobmi komunikácie so spotrebiteľom sa ho môže predávajúci dopustiť. Ide najmä o uvádzanie nepravdivých, nedoložených, neúplných, nepresných, nejasných, dvojzmyselných, prehnaných údajov alebo zamlčanie údajov a podobne. Zákon jednoznačne hovorí o povinnosti označenia výrobku alebo služby cenou alebo o inom vhodnom spôsobe informovania o cene. Zároveň ustanovuje, ktoré spôsoby informovania o cene nie sú povolené. Predávajúci má podľa návrhu prebrať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke a je povinný mať v prevádzke po celý čas osobu, ktorá je zodpovedná za prevzatie reklamácie a musí mať kompetencie rozhodnúť o reklamácii ihneď. Ak nie je možné rozhodnúť ihneď, rozhoduje sa do troch, resp. 30 dní. Po tomto termíne už sa na výrobok nahliada ako na výrobok s neodstrániteľnou chybou. To isté platí aj pri poskytovaní služby. Na návrh Kataríny Tóthovej bude Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) povinná prostredníctvom verejnoprávnych médií upozorniť občanov na nebezpečné výrobky, ktoré zistí. Výrobca, predávajúci, dovozca alebo dodávateľ budú povinní informovať SOI o opatreniach na zabránenie ohrozenia spotrebiteľa, ktoré prijali po zistení, že výrobok, ktorý uviedli na trh, je nebezpečný.
(sita)