Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Dve obete cesty smrti

Kriváň - Mŕtva žena, mŕtvy muž... Jednoduchá štatistika pomerne jednoduchej dopravnej nehody. Minulý pondelok, krátko pred deviatou večer, ľudia v Kriváni neďaleko hlavnej cesty spozorneli. Nie všetci, no tí bývajúci neďaleko Motorestu u Gáboríkov určite. Piskot pneumatík, tupý náraz a ... Odrazu ticho. Nie nadlho. Zastavujú autá, dvere sa otvárajú, vodiči náhlivo vyberajú svoje mobilné telefóny. Rýchlo, rýchlo - niekto potrebuje pomoc.

Muž a žena k sebe nepatrili. Prechádzali na druhú stranu cesty od motorestu. A dodávka? Tá išla z ďaleka. Podľa preliačenín na kapote išli obaja chodci za sebou. Najprv štyridsaťdvaročná žena – jej telo odhodilo mimo cesty vpravo a potom o štyri roky starší muž - telo ostalo tesne vedľa dvojitej stredovej čiary. Dodávku – Ford Tranzit - šoféroval tridsaťosemročný vodič z Nemecka. Jej rýchlosť bola privysoká a obom chodcom nedala šancu. Zrážka ukončila život. Nie hneď. O zázrak sa pokúsili zdravotníci z detvianskej záchranky, no zázrak im v ten deň nebol dopriaty. Štyridsaťpäť minút po nehode sú už obe telá v modrých vreciach. Človek stretáva bezradných zdravotníkov, hasičov, policajtov... Medzi nimi vyniká miestny pán farár. Nie je pri podobnej dopravnej nehode prvýkrát. Smrť si totiž na hlavnej ceste v Kriváni príliš často vyberá svoje obete.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá reflektorov policajných áut i sanitiek dlho osvetľujú miesto činu. Okolo stále postávajú zvedavci. Niektorí diskutujú, iní mlčky pozerajú na zabalené telá. Niekto urobil chybu! Kto to bol? Vodič dodávky? Možno išiel rýchlo a možno dvojica bola príliš nepozorná. Smrť mala svoj deň a kosila naplno. Stáť pár metrov od mŕtvych tiel je neznesiteľné. Ešte včera ste tých ľudí stretli na ulici, pozdravili sa s nimi a teraz tu ležia... Neboli pripravení umrieť - nemali deväťdesiat alebo sto rokov, kedy je to už takpovediac normálne.

Pri podobných nehodách je zvykom spomenúť predchádzajúce prípady. Tých krivánskych je neúrekom. Cesta smrti, ako sa štátnej ceste I/50 začalo hovoriť, si vyberá svoju daň stále častejšie. Varovania nepomáhajú. Ak v jeden deň zahynie pri zrážke kamióna a avie v Kriváni päť ľudí a ďalší z nich márne bojuje o život ešte niekoľko týždňov, až kým hroznú štatistiku ešte nezhorší, už na druhý deň sa jazdí rovnako bezohľadne.

SkryťVypnúť reklamu

Milan SUJA

Tridsaťdeväť dopravných nehôd

Cesta I/50 je hlavným ťahom medzi Bratislavou a Košicami. Prechádza viacerými obcami, no iba málokde je takou nebezpečnou ako práve v Kriváni. Možno je na príčine skutočnosť, že je takmer cez celú obec rovná. Vodičov to zláka a niektorí poriadne stúpnu na plynový pedál. Dostať sa v špičke cez priechod pre chodcov je niekedy takmer nemožné, človek čaká i niekoľko minút, kým sa vytvorí dostatočná medzera medzi autami, prípadne sa nájde vodič, ktorý sám od seba zastane a pustí chodcov. Rýchlosť je len jeden z viacerých nebezpečných faktorov. Ďalším je nerešpektovanie dvojitej plnej stredovej čiary. Pre niektorých akoby platilo pravidlo: dvojitá čiara - môžeš predbiehať! Aj opatrenie v podobe dvojitej čiary si vynútila tragická bilancia cesty smrti. Žiaľ, veľmi to nepomohlo. Tohtoročná štatistika je opäť neúprosná. Za deväť mesiacov sa na krivánskej ceste stalo tridsaťdeväť dopravných nehôd. Vlani za rovnaké obdobie bolo o dvadsaťjeden nehôd menej. Šesť ľudí zomrelo, jeden sa zranil ťažko a štyria ľahko. Kdeže dvojitá čiara! Tu pomôže iba radar, ktorý by bol v službe dvadsaťštyri hodín denne. A mastné pokuty! Policajti už v minulosti argumentovali tým, že je radar drahý. V Kriváni by si však na seba už dávno zarobil.

SkryťVypnúť reklamu

(ms)

Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 7 334
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 306
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 890
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 370
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 305
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 219
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 073

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  4. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  5. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  7. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  8. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 040
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 872
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 198
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 985
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 135
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 086
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 066
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 466
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Štvorylka na zvolenskom námestí.

Na podujatí očakávajú päťsto tanečníkov.


(MOJ) 3 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


16. máj

Zúčastnené mužstvá bojujú o atraktívne ceny.


10 h
Dominik Eperješi (pri lopte) v obkolesení troch hráčov Sielnice.

Rozhovor s kanonierom FK Slovan Kúpele Sliač Dominikom Eperješim.


10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vytvárame si obrovský problém, hovoria lesníci.


18. máj

Žilinský samosprávny kraj zaplatí za opravu vozovky v záručnej dobe z vlastných zdrojov sedemstotisíc eur.


18. máj

Spoločnosť West Media podpísala dlhodobú nájomnú zmluvu na 15 hektárové pozemky.


8 h

Spoločnosť PEX spolupracuje aj s FBI.


18. máj

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  4. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  5. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  7. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  8. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 040
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 872
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 198
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 985
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 135
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 086
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 066
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 466
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu