Kvôli konkurencii majitelia autoškôl ceny vodičského kurzu zverejňovať nechcú. „Je to naša interná záležitosť, s našimi klientmi robíme osobné zmluvy,“ uviedol Rudolf Miko.
Pri vodičskom preukaze skupiny B však môžete v priemere počítať s desiatimi tisíckami. Autoškoly pýtajú za kurz zhruba 8500 korún. K nim si treba pripočítať tisíc korún za kolok za prvú skúšku. Ak skúšku adept neurobí, za každú opravnú zaplatí 250 korún. Opravnú skúšku môže robiť najskôr na ôsmy deň po predchádzajúcej skúške, termín reparátu však musia autoškoly prispôsobiť aj termínom dopravnej polície. Tá skúšky robí dvakrát do týždňa. Počet opravných skúšok nie je obmedzený; platí zásada, že adept by mal ukončiť kurz skúškou do jedného roka. Ak to do roka nestihne, musí absolvovať celý kurz od začiatku.
Kurz trvá šesť týždňov a zahŕňa 35 hodín teórie. Počet jázd závisí od toho, či majú autoškoly autocvičiská alebo trenažéry. Približne to však vychádza na dve hodiny na trenažéri, tri na autocvičisku a tridsať hodín by mal adept odjazdiť. Ak autoškola nemá trenažér, musí odjazdiť viac hodín. Za výcvikovú hodinu sa považuje 45 minút.
„Nároky na adeptov sú teraz určite ťažšie ako v minulosti,“ hovorí Miko. „Skúška má štyri časti. Z teórie, čiže z pravidiel cestnej premávky formou testov, z konštrukcie vozidiel ústnou formou a z praktických jázd. Prvú skúšku z jázd absolvujú adepti na autocvičisku a ak prospejú, pokračujú skúškou v mestskej premávke.“ Kto skúšku neurobí z teórie, môže sa doučiť sám, alebo si môže priplatiť doplnkový výcvik. Aj v tomto prípade si každá autoškola stanovuje vlastné ceny. Ak nevyhovie v jazde, pre vlastné dobro by si mal doplatiť výcvikové hodiny. Pevné sú len ceny kolkov, ktoré určuje zákon. Ich výška tiež nie je rovnaká, pre každú skupinu vodičského preukazu sú iné ceny. Zisk za kolky ide do štátnej kasy.
(moj)