Zvolen - Dvadsaťjeden úradov práce na Slovensku vybrali v rámci pilotného projektu a zriadili v nich informačné centrá, teda kancelárie prvého kontaktu. „Týkajú sa všetkých činností a všetkých výkonov, ktoré sa robia na úrade práce,“ povedala hovorkyňa Úradu práce sociálnych vecí a rodiny vo Zvolene Erika Pulišová. Práve pod tento úrad kancelária patrí, a nie pod obvodný, ako sme nesprávne informovali v minulom čísle. V kancelárii sú vždy dvaja. Jeden zamestnanec z odboru služieb zamestnanosti a druhý z odboru sociálnych vecí a rodiny. Keďže je projekt pilotný, po určitej dobe bude činnosť a prínos kancelárií vyhodnotená. Výsledky analýz budú zohľadnené pri zriadení informačných centier na všetkých úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny v ďalšom období. Zriadením informačných centier úrad vychádza v ústrety klientom. Kancelária je hneď pri vstupe do budovy – vo Zvolene ju urobili z bývalej miestnosti informátora.
Veľa vecí si klienti úradu vyriešia už v tejto kancelárii. Napríklad ak sa uchádzač o zamestnanie potrebuje zaevidovať, dostane na mieste všetky tlačivá a k tomu pokyny, aké ďalšie doklady k tomu potrebuje. „Nemusí ísť na štvrté poschodie, kde sú kancelárie,“ dodala hovorkyňa Pulišová. Úrad práce sociálnych vecí a rodiny vo Zvolene sídli v dvoch budovách, v kancelárii prvého kontaktu však klient dostane komplexné informácie o všetkom.
(ms)