Do regiónu Zvolena turistov láka pobyt v kúpeľoch, prírodné krásy krajiny a kultúrno-historické pamiatky. Vyplýva to z ankety, ktorú medzi návštevníkmi zrealizoval odbor stratégie na Mestskom úrade vo Zvolene. Vedúca odboru Juliana Ištoková však zdôrazňuje, že anketa nie je reprezentatívna; dotazníky (v jazykových mutáciách ich pripravili 1200) vyplnilo len 137 návštevníkov. Najviac ich získali od kúpeľných hostí v Sliači, čo sa odrazilo na štruktúre výsledkov. Tie odbor zapracoval do strategického dokumentu o rozvoji cestovného ruchu Zvolenskej kotliny.
V najväčšom počte sa do ankety zapojili slovenskí hostia, druhá priečka patrí nemeckým turistom, tretia českým.
Poslanci mestského zastupiteľstva ocenili tento dokument, ktorý hovorí, v čom má Zvolen a jeho okolie slabé stránky z hľadiska turizmu a na čo sa má prioritne zamerať. „Teraz nás čaká najťažšia úloha, premietnuť teóriu do praxe,“ hovorí J. Ištoková. „Samospráva sa podujala na zmapovanie situácie v cestovnom ruchu a na spracovanie stratégie, premeniť ju na drobné už však sama nedokáže. Bez spolupráce všetkých poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu to jednoducho nepôjde,“ dodáva. Na nezáujem už narazili pri distribuovaní dotazníkov; viacerí prevádzkovatelia služieb v turizme odmietli dotazníky ponúkať svojim hosťom.
Zvolenský parlament zároveň schválil ďalší strategický dokument, v ktorom odbor zmapoval problematiku komunikácie medzi magistrátom, poslancami a verejnosťou. Tiež ho vytvorili na základe ankety medzi zamestnancami mestského úradu a obyvateľov mesta, ktorí pomenovali medzery v komunikácii. Dokument je návodom, ako komunikačné chyby odstrániť a komunikáciu zo všetkých stránok zefektívniť.
(moj)