Zvolen – Na magistráte riešia problém zdĺhavo, ľudí posielajú od dverí k dverám, pričom úradníci nevedia, kto čo na úrade rieši. Taký je výsledok prieskumu medzi Zvolenčanmi, ktorý koncom minulého roka robil mestský úrad. Z 550 dotazníkov sa však vrátilo iba 230.
Ľudia, ktorí sa do prieskumu zapojili, by uvítali letáky alebo informačné noviny distribuované do schránok a tiež zrušenie nestránkových dní na magistráte. Informovanosť je podľa nich nedostatočná, objavil sa však aj názor, že „zo strany mesta je to v poriadku. Chyba je v nás, občanoch, že sa málo zaujímame o život v meste“. Niektorí si myslia, že úradníci sú neochotní, chýba im ľudský prístup pri vybavovaní stránok. Pozitívne pri styku s magistrátom hodnotili napríklad sociálne zariadenia, možnosť platenia v pokladni, informátora na vrátnici a sympatického primátora.
Prieskum je súčasťou plánu, ktorým chce mesto zlepšiť informovanosť občanov a komunikáciu s nimi. Plán spolu s výsledkami prieskumu je uverejnený na internetových stránkach www.zvolen.sk a www.strategia.zvolen.sk, kde sa k nemu môžu občania vyjadriť. Mesto tu zverejnilo aj plán rozvoja cestového ruchu, ktorý môžu občania takisto pripomienkovať. Dokumenty si môžu pozrieť aj na magistráte na odbore stratégie, marketingu a rozvoja mesta.
(moj)